donderdag 13 oktober 2011

Wat komt er uit de tas van Valentina?

Uit de tas van Valentina (het hoofdpersonage uit het toneel) komen allerlei voorwerpen die iets te maken hebben met 'Miss Moskou en de potloodmoordenaar'. De manier om nog even in te gaan op wat we gezien en beleefd hebben tijdens het toneel.

Matroesjka: we dansen op 'Kalinka', een Russische dans
Blokkenhuis: we filoseferen over de ruimte in huis en de ruimte in ons hoofd
Potlood: we vertellen gruwelijke potloodverhalen, met een berenmuts op
Zeep: we schrijven gedichten
Zand: we bekijken een zandverhaal

Bekijk het zandverhaal
http://www.youtube.com/watch?v=zOrikYim2Ow&feature=player_detailpage
Een idee om aan de slag te gaan op het strand.

We schrijven een gedicht zoals de moeder van Valentina:

De zon
Altijd geel nooit eens
ZWART
Altijd warm nooit eens
KOUD
De zon lijkt net als
GOUD
Tot ze
vergaat!

Melissa-Yellis-Jacob-Lies

Siske de slang
IK BEN EEN SLANG
MAAR VEEL TE LANG
IK BEN OOK SLANK
EN IK MANK
IK GA MIJN GANG
DAGEN LANG
IK LUST VEEL
MAAR IK KAN
ER
NIET AAN
WANT IK BEN
TE TRAAG
IK SIS
DAGEN LANG
IK DOE
MIJN GANG

van Jente Becaus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten